ترکیه: صادرات غلات اوکراین قیمت گندم را کاهش داد

شناسهٔ خبر: 379565D7 -
وحید کریشچی وزیر کشاورزی ترکیه گفت که میانگین قیمت گندم با اجرای قرارداد غلات (صادرات اوکراین) از ۴۴۰ دلار به ۳۲۰ دلار در هر تن کاهش یافته است.

به گزارش هاناخبر ، وزیر کشاورزی ترکیه شنبه شب در نشست تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در استانبول گفت: "تا ۱۵ دی، ۶۲۶ کشتی ۱۶.۸ میلیون تن محصولات کشاورزی از جمله غلات را از طریق کریدور غلات حمل کردند. در حالی که در ابتدای درگیری در اوکراین قیمت هر تن گندم ۴۴۰ دلار بود، اکنون به ۳۲۰ دلار رسیده است. "

به گفته کریشچی، ۵۴ درصد محصولات کشاورزی بنادر اوکراین به کشورهای اروپایی، ۲۸ درصد به آسیا، ۱۲ درصد به آفریقا و ۶ درصد به خاورمیانه تحویل داده شده است.

یک مقام اوکراینی نیز روز جمعه اعلام کرد که برداشت غلات در سال جاری میلادی به دلیل حمله روس‌ها در این کشور، ۴۰ درصد کاهش یافته است.

سرگئی ایواشنکو" رئیس اتحادیه غلات اوکراین به خبرگزاری فرانسه گفت که پیش بینی ما این است که محصول غلات ما حدود ۶۵ تا ۶۶ میلیون تن در پایان سال جاری میلادی باشد، این درحالی است که در سال گذشته این میزان با ثبت رکود تاریخی بالغ بر ۱۰۶میلیون تن بود.

وی علت اصلی کاهش غلات اوکراین را "جنگ روسیه علیه کشورش" دانست و گفت که این جنگ موجب کمبود سوخت و چالشی برای تولید و حمل و نقل بذر شده است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 3 =